Klantgericht werken in de horeca

Functioneert jouw horecateam aardig, maar denk je dat de afstemming tussen bijvoorbeeld de keuken en de bediening beter kan? Wil jij het optimale rendement halen uit jouw team, zodat de gasten optimaal kunnen genieten in het restaurant? Volg dan onze training DISC en Horeca, waarin klantgericht werken centraal staat.

Training en inzicht in gedrag en communicatie door DISC

In de horeca is gastvrijheid heel belangrijk. Je gasten zo behandelen dat ze zich welkom voelen en een mooie of gezellige tijd beleven, komt elke dag terug. De samenwerking in je team is daarin cruciaal, terwijl dat soms lastig is door de verschillen die er zijn tussen bijvoorbeeld keuken en bediening. Als je de eigenschappen van de teamleden, het gedrag en de communicatie die daarbij horen, inzichtelijk maakt, gaat dat enorm helpen.

Als je van elkaar weet waarom je de dingen zo doet en wat je belangrijk vindt, dan bevordert alleen dat al de samenwerking. Ga je nog een stap verder en kijk je ook in je team welke werkzaamheden het beste bij een persoon passen, dan ga je merken dat dat een positieve uitwerking heeft, omdat dat de desbetreffende persoon meer energie geeft. Als het team goed functioneert en op elkaar is afgestemd, dan merken de gasten dat ook.

Training klantgerichtheid met DISC

DISC geeft inzicht in gedrag en communicatie. Dat kun je natuurlijk ook toepassen op de gasten. Als je merkt dat iemand het moeilijk vindt om een keuze te maken van de menukaart en daar graag een goed advies over krijgt, dan neem je daar de tijd voor. Er zijn ook gasten die houden van snelheid, en willen niet teveel advies en contact aan tafel met de bediening. Het is dan goed om daar rekening mee te houden en je gedrag daarop af te stemmen. Dat is klantgericht werken.

We kunnen natuurlijk eindeloos veel voorbeelden noemen, maar de praktijk wijst uit dat onze training klantgerichtheid met DISC enorm helpt in de horeca. Doordat wij vanuit TraineesPoint ook de combinatie maken met gastvrijheid, eten en training, is dit voor ons bekend terrein en delen we graag onze ervaringen om klantgericht te werken.

Telefonisch contact met Ramona
Even bellen?

0318 - 551 254

Wil je meer weten over TraineesPoint of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Wij denken graag vrijblijvend met je mee. Bel gerust!

Hoe ziet onze training voor klantgericht werken eruit?

  • Elk teamlid vult individueel zijn DISC profiel in. Daarna volgt een heldere rapportage. Die wordt uitgebreid besproken en je krijgt praktische tips mee, waar je direct wat aan hebt. Dit neemt ongeveer 1,5 uur in beslag per persoon.
  • Daarna is er een teambijeenkomst, waarin we aan de slag gaan met de individuele leden van het team, en natuurlijk met het gehele teamprofiel en hoe dat eruit ziet. Door dat te doen zie je niet alleen waar jullie kracht zit, maar ook waar jullie op moeten letten. Stel dat je nieuwe mensen aan gaat nemen, dan kun je bewust kijken naar aanvulling op het team in plaats van meer van hetzelfde type persoon.
  • Je krijgt als team ook tips mee om dit te blijven gebruiken, zodat het niet een eenmalige oppepper is, maar een blijvend bruikbaar middel om met elkaar te blijven communiceren en de samenwerking in het oog te houden.
  • De teambijeenkomst duurt een dagdeel, waarin de lengte van dat dagdeel in overleg met de wensen van het team wordt bepaald.

Uiteraard kun je deze training voor klantgericht werken ook individueel doen. Dan maak je zelf een afspraak voor een DISC assessment gericht op horeca.

Volg de DISC training klantgerichtheid

Wil jij samen met jouw team werken aan de skills om klantgericht te werken? Neem contact met ons op en we bespreken graag de mogelijkheden. Natuurlijk kun je ook direct een offerte aanvragen via de button hieronder.

Offerte aanvragen

Wat vinden onze gasten van ons?

MKB Accountants Veenendaal BV Natascha van Noortwijk

De DISC-training was leerzaam en praktisch toepasbaar. Het bood niet alleen inzicht in mijn eigen werkhouding en communicatiestijl, maar ook in die van anderen. Door de verschillende DISC-profielen te herkennen, kan ik nu effectiever samenwerken en beter inspelen op de behoeften van collega’s en klanten. De training zat goed in elkaar, met een fijne afwisseling tussen theorie en praktijkvoorbeelden. Vooral de interactieve oefeningen maakten het concreet en herkenbaar. Zeker een aanrader voor iedereen die effectiever wil samenwerken binnen een team.

ACV

TraineesPoint heeft ACV geholpen om de communicatie en samenwerking binnen teams te verbeteren door middel van adviesgesprekken gebaseerd op het DISC-profiel. Dit heeft geleid tot een beter begrip van de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van medewerkers. TraineesPoint heeft bewezen waardevol te zijn in het bevorderen van persoonlijke en professionele groei binnen ACV.

Noa Studiekeuzecoaching

Bij TraineesPoint kreeg ik goede hulp om uit te zoeken wat bij mij past. Samen kwamen we uit op de studie Learning and Development in Organisations. Nu weet ik wat ik wil en voel ik me zeker over mijn keuze en heb ik het erg naar mijn zin op deze opleiding!

Jannie Jansma Coördinator Studiekeuze- en Loopbaancentrum Dulon College

Ramona is een zeer gedreven, bevlogen en professionele studiekeuzeadviseur voor onze studenten van het Dulon College en Technova College. Ze bied waardevolle ondersteuning aan jongeren die hulp nodig hebben bij hun studie- of beroepskeuze.

Haar energie, betrokkenheid en flexibiliteit zijn van grote waarde geweest. Ramona combineert een duidelijke hands-on mentaliteit met een ontwikkelingsgerichte visie. Ze weet ideeën om te zetten in praktische en bruikbare tools, waarmee ze een grote groep studenten daadwerkelijk heeft geholpen bij het maken van een passende studiekeuze en daarmee ook bij het vormgeven van hun toekomst.

Ramona is daarnaast een ontzettend fijne collega om mee samen te werken. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk, haar professionaliteit is inspirerend. We zullen haar dan ook enorm missen in ons team.

Zorg -opmaat

Met ons Managementteam hebben we een DISC 3D profiel gedaan gevolgd door een adviesgesprek. Daarna hebben we als team een teamtraining gevolgd met Ramona. Hierdoor hebben we meer zicht op onze manier van communiceren, wat voor ons belangrijk is en wat ons drijft in ons werk. We hebben meer zicht op onze kwaliteiten en valkuilen, zowel individueel en ook als team. Dit maakt ons als team sterker en meer verbonden met elkaar. Ik kan iedereen een training bij TraineesPoint aanbevelen!

Sendy

Wij hebben met ons hele team een DISC 3D inclusief terugkoppeling gedaan met Ramona. Een leuke en zeer interessante dag, waarbij Ramona ons goed kon begeleiden. Hierdoor kregen wij als team meer inzicht in en begrip voor elkaars manier van werken.

Team van de Eekhoeve

Ramona heeft alles in huis om duidelijkheid te scheppen op verschillende gebieden voor u, en uw bedrijf. Het was verhelderend, duidelijk, leerzaam, bevestigend, en ik kan er nog een paar opnoemen. Ramona (en team) nogmaals bedankt voor de top avond!!

Jan-Jaap Vermeer Locatieleider Engelenburgschool

Ramona staat direct en transparant voor de groep. Ze maakt gevoelige punten bespreekbaar en helpt mensen op een positieve wijze verder. Het was een dag van ontdekken, hilariteit, trots, ontwikkeling en enthousiasme. Nu gaan we er op school mee aan het werk!

DISC training met ons team Hupra ICT Veenendaal

Complimenten voor Ramona die dit traject deskundig heeft begeleid en ons tijdens de verschillende sessies steeds heeft voorzien van lekker eten en drinken. Van harte aanbevolen!

Disc training met ons team Van de Hoef logistiek Ede

Ramona Burgers heeft middels de DISC training ons team enorm versterkt. Door haar kundige, duidelijke werkwijze zijn wij als team veel sterker geworden. Ramona heeft op ons, op een bijzondere manier, een goede uitwerking gehad en een goed resultaat neergezet.

Julian

Wat ik zo fijn vond aan het studiekeuze advies is dat je echt persoonlijke aandacht krijgt. Er wordt goed gekeken naar je interesses en competenties en dat voelt super persoonlijk.

Priscilla

Bedankt voor al je hulp, adviezen en inzichten die je mij hebt gegeven.